close
تبلیغات در اینترنت

۳۰ تبلیغ خلاقانه که دود از سرتان بلند می‌کند

پیام نگار

ایده,تبلیغات خلاقانه,تبلیغ خلاقانه,طراحی,انواع تبلیغ,تبلیغ در پیام نگار,پیام نگار,مرجع کسب و کار,تبلیغات جهانی,تاثیر گذاری,تبلیغات تاثیر گذار,



۳۰ تبلیغ خلاقانه که دود از سرتان بلند می‌کند

 

تبلیغات شغل سختی است، اما خوشبختانه استراتژی‌های زیادی برای ساختن یک تبلیغ فوق‌العاده وجود دارد. هر چه باشد، در دوره زمانه‌ای زندگی می‌کنیم که در حرفه تبلیغات پیشرفت‌های بسیاری صورت گرفته است و اکنون فکر و ذکر شرکت‎ها و برندهای مختلف این است که چه‌گونه می‌توان با استفاده از تبلیغات هوشمندانه، نه تنها محصولات و خدمات را معرفی کرد بلکه از آن مهم‌تر، تصویر بزرگتری از برند در ذهن عموم ایجاد کرد که به این راحتی‌ها فراموش نشود. با ما باشید تا ۳۰ تبلیغ خلاقانه به شما نشان دهیم که دود از سرتان بلند شود.

 

البته این چیزهایی که گفتیم مربوط به خارج از کشور می‌شود، زیرا حرفه تبلیغات در ایران هنوز دست و پا در نیاورده است. اکثر بانک‌ها تبلیغاتی با این مضمون درست می‌کنند که پدر خانواده نشسته و نمی‌داند با پول‌هایش چه کار کند. ناگهان بچه‌ی مهدکودکی‌اش (که اصولاً باید در حال قام قام کردن با ماشین پلاستیکی باشد) با لحنی شبیه لحن اساتید دانشگاه سوربن، پدرش را شیر فهم می‎کند که چرا خرید اوراق قرضه مشارکت از فلان بانک برای آینده‌ی اقتصادی خانواده مفید است. یا برای تبلیغ یک شامپو خانواده‌ای “دائماً خندان” را نشان می‌دهند که موی بچه‌ اولی بور است، موی بعدی لَخت است، آن یکی فرفری است، پدر خانواده کچل است و مادرشان هم دنبال شامپو برای موهای چرب است! این چه جور خانواده‌ای است؟ نکند فضایی‌ها آن‌ها را اَبداکت کرده‌اند که انقدر دچار ژنتیک موتاسیون شده‌اند؟ تبلیغات انیمشنی هم که از همه افتضاح تر. تبلیغ می‌سازند برای این‌که ماشین‌ها در لاین خود حرکت کنند. مسلماً نفس حرکت خوب است. اما این تبلیغ انقدر بد و ضعیف ساخته شده است که آدم می‌خواهد از لج آن دائم لایی بکشد.
بقیه هم که یا رسماً تبلیغات خارجی را کُپی پیست می‌کنند و یا از کاراکترهای خارجی برای فروختن جنس‌های‌شان استفاده می‌کنند.
حالا درست که تکنولوژی خیلی از کارها را نداریم، اما آیا مغزمان هم کار نمی‌کند که چیز هوشمندانه‌ای خلق کنیم؟ آیا واقعاً هنر نزد ایرانیان است و بس؟ به این امید که بتوانیم با انتشار این مقاله گام کوچکی در تشویق خوانندگان عزیز به تولید ایده‌های ناب داشته باشیم. این شما و این ۳۰ تبلیغ هوشمندانه:


۱ – مو زن گوش و بینی پاناسونیک

nose

این تبلیغ پاناسونیک می‌خواهد ما را واقعاً به فکر خلاص شدن از شر موی دماغ بیندازد. سیم‌های تلفن نقش موی دماغ را بر عهده دارند.


۲ – نخ دندان Colgate

Colgate-4

بیشتر مردم دنیا هیچ وقت از نخ دندان استفاده نمی‌کنند اما شاید بعد از دیدن این کیوی نظرشان عوض شد.

 

۳ – Frontline تولید کننده محصولات سگ و گربه

DogyDog

از بالای پاساژ که پایین را نگاه کنید متوجه می‎‌شوید که این یک تبلیغ زنده است که مردم در آن نقش کک را ایفا می‌کنند.


۴ – آدیداس

adidas_oliver_kahn

بر خلاف لباس‌های سه خط‌ شان که خیلی تکراری شده است تبلیغات‌شان مرگ ندارد. این تبلیغ که در نزدیکی فرودگاه مونیخ قرار دارد به شما می‌آموزد که تبلیغات نباید صرفاً محدود به یک بیلبورد مستطیل شکل باشند. مرسی الیور کان.

oliver_kahn_2

oliver_kahn

 

۵ – NHS – مبارزه با سیگار

get-unhooked-man-1

NHS سازمانی است در انگلیس که برای ترک سیگار فعالیت می‌کند. این تبلیغ به دام سیگار افتادن را جور دیگری نشان می‌دهد.


۶ – Whiskas – شرکت تولید غذای سگ و گربه

Animal

امیدواریم به آن کسانی که برای بانک تبلیغ آبکی درست می‌کنند، دیدن این تبلیغات بر بخورد. تصاویر زیبایی از حیوانات در سطح شهر.


۷ – کرم شب نیوا

creative-print-ads-102

تبلیغ از این ساده تر و با مسمی‌تر دیده‌اید؟ فقط یک پارچه آبی زیر کرم گذاشته‌اند و در کرم را به‌صورت نیمه باز روی آن گذاشته‌اند. خجالت بکشید کپی کارها.


۸ – British Airways

BritishAirways

این تبلیغ متحرک از شرکت هواپیمایی انگلیسی نشان می‌دهد که هم اکنون چه هواپیمایی به چه مقصدی در حال پرواز است.


۹ – شرکت آب و فاضلاب دنور

DenverWater

این شرکت خودش به شعار تبلیغاتی‌اش عمل کرده است. ” به همان اندازه که نیاز دارید استفاده کنید.”


۱۰ – مجله اکونومیست

Eco-1

Eco-2

هر آدمی که از زیر لامپ رد شود باعث روشن شدن لامپ می‌شود. فکرتان را به کار بیندازید.


۱۱ – شرکت کاریابی Jobsintown

jobsintown6

jobsintown1

این شرکت آلمانی شعارش را کاملاً به صورت تصویری بیان می‌کند. “زندگی کوتاه‌تر از آن است که بخواهی شغل اشتباهی برای خودت انتخاب کنی.”


۱۲ – شرکت کاریابی Careerbuilder

bus_5

آگهی این شرکت حاوی کمدی تلخی است که مردم را از خودکشی کردن برحذر می‌دارد. “نپرید پایین”.


۱۳ – بیل را بکش

KillBillNZ

 

در نیوزلند این‌طوری فیلم اکشن را تبلیغ می‌کنند. راستی آن ماشین هم برای خودشان است.


۱۴ – رستوران Hard Rock Café

hard-rock

در این تبلیغ از یکی از آهنگ‌های گروه معروف موسیقی بیتل‌ها استفاده شده است.


۱۵ – ادویه‌جات Mr. Pepper Hot

Untitled-1

 عجب فلفلی!


۱۶ – موزه نیرو دریایی آمریکا در آلبرتا

Naval

از میله‌ی بلیبورد برای نمایش پریسکوپ (چشم زیر دریایی) استفاده شده است که حرکت خلاقانه‌ای است. انگار نیرو دریایی از زیرِ زمین جاده را می‌پاید.


۱۷ – محصولات رنگ موی Kolstone

KolestonNaturalschange

رنگ موهای خانومه در طول روز تغییر می‌کند. خیلی ساده و کاربردی. استفاده از نور در تولید تبلیغات خلاقانه عالی است.


۱۸ – تیغ Martor

Martor

کفترهایی که کف خیابان افتاده‌اند را نگاه کنید تا معنی تبلیغ را متوجه شوید.


۱۹ – ماشین‌های اسباب‌بازی Hot Wheels

Hotwheel

فکرش را بکنید ماشین‌های واقعی هم می‌توانستند در این مارپیچ ویراژ بدهند.


۲۰ – شبکه BBC

BBC1

فعلاً به راست و دروغ گفتن‌شان کاری نداریم. این تبلیغ می‌گوید از هر زاویه‌ای به خبر نگاه کنید یک معنی‌ای می‌دهد. انصافاً این یکی را راست می‌گوید.


۲۱ – قرص‌های لاغری Slimfast

Slimfast-1

اگر در کنار خانوم‌ها هستید بدجور نخندید.


۲۲ – آب معدنی Evian

Evian1

این تبلیغ می‎خواهد بگوید اگر به اندازه آب بخورید، جوان باقی می‌مانید.


۲۳ – خدمات تدفین Bergmann

come-a-little-closer

نوشته : “لطفاً کمی جلوتر بیایید.” بازگشت همه به اوست.


۲۴ – چاقوی WMF‌

WMF

اگر محکم فشار دهید تخته چوب را هم می‌برد.


۲۵ – پلی استیشن قابل حمل

sony-playstation-handcuffs-big

جایگزینی برای دستبندهای قدیمی. پلی استیشن وسیله‌ای است که نمی‌توان از آن دل کند.


۲۶ – شیشه‌ی ضد گلوله ۳M

3m-security-glass

۳ میلیون دلار داخل این جداره‌ شیشه‌ای قرار دارد. محصول‌شان بدجوری قابل اعتماد است.


۲۷ – مدادرنگی فابرکاستل

FaberCastelTrueColors

این تبلیغ متفکرانه فابر کاستل می خواد نشون بده رنگ کاملاً طبیعی است. 


۲۸- اسباب‌بازی‌های Lego

lego-outdoor_1

“مصالح ساختمانی برای مهندسان آینده” پدران و مادران را به خوبی اغوا می‌کند.


۲۹ – باتریJINLI

Jinlicelltruck

مسابقات قوی‌ترین باتری‌های جهان. آیتم کشیدن کامیون.


۳۰ – سازمان WWF – نجات طبیعت

WWF

ریختن نخاله‌های صنعتی و شهری داخل آب رودخانه‌ها چنان بزرگنمایی شده است که به درستی حال آدم را خراب می‌کند.

 

 

منبع : اینجا

 

 

 

نوشتن دیدگاه

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی

عضویت در وبسایت


نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد


تمام حقوق این سایت برای پیام نگار : مرجع کسب وکار ایران محفوظ است. و نسخه برداری از آن بدون قرار دادن لینک کاملا غیر اخلاقی و غیر قانونی است.