close
تبلیغات در اینترنت

۱۲ نکته کاربردی برای مدیریت زمان شما

پیام نگار

12 راهکار برای مدیریت زمان,مدیریت,مدیریت زمان,زمان,مدیریت وقت,پیام نگار,سامانه تبلیغات انبوه پیام نگار,سامانه پیام نگار,pnegar.ir,www.pnegar.ir,راه های کاربردی مدیریت زمان,راه های کاربری برای مدیریت زمان,مدیریت کاربردی زمان,



۱۲ نکته کاربردی برای مدیریت زمان شما

به نام خداوند بخشاینده مهربان

در زندگی روزمره وقت هایی هم برایمان پیش می آید که به کارهای‌مان نمی‌رسیم؛ همیشه از برنامه عقب هستیم و این موضوع، با افزایش اضطراب روزمره‌، آرامش‌مان را بر هم می‌ریزد. تصور می‌کنیم وقت کم داریم و شبانه‌روز در اصل باید از ۳۰ ساعت تشکیل شده باشد اما در واقع آنچه وجود ندارد، کنترل و مدیریت است، نه زمان!

 

ما درپیام نگار پیش از این نیز درباره‌ی مدیریت زمان، افزایش بهره‌وری در روز و نیز مدیریت کارها  بحث کرده‌ایم و نظر شما را درباره‌ی راهکارهای بهبود عملکرد جویا شده‌ایم، در این مقاله نیز ۱۲ نکته را برای آنکه بر زمان خود کنترل بیشتری داشته باشیم، فهرست کرده‌ایم. اگر فکر می‌کنید تجربه‌ی شخصی شما ممکن است به دیگران نیز کمک کند، آن را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

و اما نکات:

بر روی بخش اصلی متمرکز شوید

بسیاری از ما برای فرار از اضطراب پروژه‌ای که روی آن کار می‌کنیم و یا برنامه‌ای که برای اجرا در زندگی داریم، به جای موضوع اصلی به دنبال حواشی و مسائل جزئی کم‌اهمیت‌تر می‌گردیم. نباید بگذارید که این روند بر روی کیفیت کار شما تأثیر بگذارد؛ تلاش کنید تا سمت و سوی این جریان را تغییر دهید.

بگویید «نه»

بیشتر کارهایی که در ایمیل کاری خود دریافت می‌کنید و یا در برنامه‌ی روزانه‌ی خود قرار می‌دهید، کارهایی‌ست که دیگران از شما درخواست کرده‌اند. یاد بگیرید که به تمام درخواست‌ها پاسخ مثبت ندهید. در هر حال مهم این است که کارهایی که مسئولیت و تعهد آن بر عهده‌ی شماست را درست و به موقع انجام دهید.

صبح زود بیدار شوید

صبح‌ها معمولاً دیر بیدار می‌شوید و کارها را با ذهن خاموش آغاز می‌کنید؟ این بدترین شیوه‌ی ممکن برای شروع یک روز خوب است.  سعی کنید کمی زودتر از خواب برخیزید و پیش از آغاز کار روزانه، ذهن و بدن آماده‌ای داشته باشید. کار پیش از آمادگی کامل، زمان انجام آن را طولانی‌تر خواهد کرد.

فقط یک کار در یک زمان

مولتی تسک (Multi-task) نباشید! افرادی که بتوانند در یک لحظه چندین پروژه‌ی بازِ کاری و شخصی داشته باشند و روی تمام آنها نیز تمرکز کنند، زیاد نیستند! بنابراین عادت پریدن از پروژه و یا کار شخصی و خانوادگی  به گجت‌ها و برعکس را کنار بگذارید؛ چک کردن شبکه‌های اجتماعی و یا توجه به نوتیفیکیشن‌ها آتقدر قدرت دارد که تمرکزتان را بر روی کار کاملاً به هم بریزد!


نکات کاربردی در مدیریت زمان

از سخت به راحت بچینید

قورباغه‌های تان را اول قورت بدهید! تا جایی که می‌توانید در چینش برنامه‌های روزانه، کارهای سخت‌تر و نیازمند تمرکز را در اولویت بگذارید.

ذهن‌تان را پاک کنید

تمرین کنید تا پیش از آغاز هر کاری ذهن خود را از هر چیز بد و خوبی که حواس شما را پرت می‌کند، خالی کنید. به اندازه‌ی کافی به موضوعی که ذهن شما را مشغول کرده است فکر کنید و بعد آن را کنار بگذارید تا بر روی کار متمرکز باشید؛ حتی آشپزی و بچه داری نیز که در ظاهر نیازی به تمرکز زیاد ندارند، شامل این قانون هستند.

کمی چرت بزنید

چرت به معنی دو ساعت خواب بعد از ناهار نیست! کمتر از ۳۰ دقیقه خوابیدن، آن هم درست وقتی که خیلی احساس خستگی می‌کنید می‌تواند شما را کاملاً سر حال بیاورد. دلیل اصلی کوتاه بودن این خواب، جلوگیری از به خواب عمیق فرو رفتن است. خواب عمیق در طول روز تمام فرآیند کاری مغز و بدن‌تان را خاموش می‌کند وشما را وادار می‌کند که آنها را دوباره آغاز کنید.

زمان شما پول شماست

شما برای پول خود محدودیت دارید، بودجه تعیین می‌کنید و باوجود داشتن امکان مالی برای هر کاری بی‌حساب هزینه نمی‌کنید. پس چرا زمان زیادی را برای فکر کردن درباره و یا انجام کارها صرف می‌کنید؟ هیچ وقت بدون در نظر گرفتن سقف زمانی برای هر کاری، آن را آغاز نکنید و یا ادامه ندهید.

هرچیزی که حواس‌تان را پرت می‌کند خارج از دید قرار دهید

این شامل گوشی تلفن، اکانت شبکه‌های اجتماعی، حیوان خانگی و یا هر چیز دیگری است که توانایی اختلال ایجاد کردن در کار شما را دارد.

به گروه اعتماد کنید

قرار نیست تمام پروژه‌ها را تنهایی به پایان ببرید؛ تفاوتی ندارد که پروژه‌های کاری شما هستند و یا کارهای خانوادگی و خصوصی. سعی کنید دیگران را با خود شریک کنید و خودتان برروی مواردی تمرکز کنید که در آنها توانایی بیشتری دارید و یا علاقه‌مند هستید.

نکاتی برای مدیریت زمان

تصمیم‌گیری‌ها را به حداقل برسانید

ضرورتی ندارد که در مورد همه چیز فکر کنید و تصمیم بگیرید. به تصمیم‌گیری‌های اعضای خانواده و همکاران خود اعتماد کنید. در هر حال فرایند تصمیم‌گیری فرآیند آسانی نیست و این می‌تواند شما را از برنامه‌های‌تان عقب نگه دارد. ضمن اینکه تعلل شما ممکن است برنامه‌های کاری و شخصی دیگران را نیز تحت تأثیرقرار دهد.

یک ساعت بزرگ داشته باشید

اگر فوبیای زمان و چرخیدن عقربه‌های ساعت ندارید، یک ساعت بزرگ در محل کار خود داشته باشید، یکی از دلایل اینکه بسیاری از ما از کار خود عقب می‌مانم، فراموش کردن روند زمان است.


نوشتن دیدگاه

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی

عضویت در وبسایت


نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد


تمام حقوق این سایت برای پیام نگار : مرجع کسب وکار ایران محفوظ است. و نسخه برداری از آن بدون قرار دادن لینک کاملا غیر اخلاقی و غیر قانونی است.