close
تبلیغات در اینترنت

چند روش برای بالا بردن وفاداری مشتریان

پیام نگار

مشتریان,وفاداری مشتریان,وفاداری,SEO,سئو,بهینه سازی,امور مشتریان,صفحه اجتماعی,کانال,پل ها ارتباطی,افزایش مشتری,افزایش سود,سود کوتاه مدت,سود بلند مدت,



چند روش برای بالا بردن وفاداری مشتریان

مدیریت ارتباط با مشتریان

امروزه وفاداری مشتریان مهمترین عامل در موفقیت کسب و کارها محسوب می شود. در واقع مشتریان وفادار می توانند همچون یک فرصت و امتیاز عمل کنند که نام تجاری محصولات شما را در میان دیگران تکرار کنند و از این طریق موجب معروف شدن برند شما شوند. در اینجا به ذکر چندین روش برای افزایش وفاداری مشتریان می پردازیم که معیارهای مهمی در بازاریابی محسوب می شوند.

مدیریت ارتباط با مشتری

 

  • اولویت قرار دادن مشتریان

اگر چه هدف شما از تولید محصولات، جذب مشتری های وفادار و کسب سود بیشتر است. اما نباید در این کار زیاده روی کنید. مشتریان خود را در اولویت قرار دهید. در این صورت تمام تلاش های شما در راستای برآورده کردن نیازهای آنها معطوف می شود. برای مثال قیمت کالاها و محصولات خود را متناسب با توانایی مالی مشتریان تنظیم کنید و  تنها بر سود کوتاه مدت شرکت تکیه نکنید.

 

  • ایجاد رابطه دوستانه و شخصی با مشتریان

یکی از عواملی که موجب کاهش وفاداری مشتریان می شود، دوری کردن از آنهاست. مشتریان عموما به یک نام تجاری متعهد شده و به آن باور پیدا می کنند. از سویی نیز رابطه با تولید کنندگان آنها را با برند یکی می کند.

 

 

روش های وفادار کردن مشتری

 

بنابراین باید از هر فرصتی برای برقراری ارتباط با مشتریان استفاده کنید. تعیین یک تیم به نمایندگی از طرف خود برای برقراری با مشتریان می تواند کار ساز باشد. همچنین می توانید خود را در وضعیتی قرار دهید که مشتریان به راحتی با شما ارتباط برقرار کنند. استفاده از کانالهای متعدد ارتباطی همچون شبکه های اجتماعی در این زمینه می تواند به شما کمک کند.

 

  • راه اندازی یک وب سایت

 

ساخت وب سایت برای مشتریان وفادار

 

 

استفاده از وب سایت ها برای معرفی محصولات به یکی از موثرترین روش های حال حاضر تبدیل شده است. شما می توانید به راحتی پیام های خود را از طریق وب سایت به مشتریان منتقل کنید.

از سویی نیز برند تجاری را در معرض دید بازدیدکنندگان سایت قرار دهید. تولید محتواهایی که حاوی اطلاعات مفید در رابطه با محصولات باشند، می توانند وفاداری مشتریان را افزایش دهند.

در واقع زمانی که مشتریان وارد وب سایت شما شده و اطلاعات مفید و محتواهای باکیفیتی را در سایت مشاهده کنند، بی شک نسبت به شرکت شما حس اعتماد پیدا می کنند.

 

  • توجه به اصول SEO برای بهینه سازی سایت

زمانی که سایت خود را راه اندازی کردید، باید تلاش کنید تا تعداد بازدیدکنندگان خود را افزایش دهید. تلاش برای بهینه سازی سایت و سئو باید به عنوان یکی از مهمترین کارهای روزانه شما تبدیل شود.

راز نگهداری مشتریان

 

زمانی که برای بهینه سازی سایت خود تلاش کردید، سایت در صفحه اول نتایج جستجو نمایش داده می شود که همین امر باعث ارتقا رتبه سایت و در نتیجه بالا رفتن آمار بازدیدکننده ها می شود.

بازدیدکننده هایی که محتواهای سایت و توصیفات را در رابطه با محصولات مطالعه می کنند، مطمئنا نسبت به شرکت و برند تجاری شما حس اطمینان پیدا کرده و به مشتریان وفادار تبدیل می شوند.

 

  • پایبندی به قوانین

برای کسب رضایت مشتریان به قوانین پایبند باشید. این قوانین می تواند مجموعه از دستورالعمل های وزارت بهداشت، امور مالیاتی، رعایت حقوق مصرف کننده و … باشند. برای مثال اگر از سوی ارگان های دولتی برای محصولات وزن مشخصی در نظر گرفته شده، همان میزان را رعایت کرده و برای کسب سود کوتاه مدت، اعتماد مشتریان را نسبت به نام تجاری خود سلب نکنید.

 

  • پیدا کردن نیازهای واقعی مشتریان

محصولاتی که شما تولید می کنید، باید متناسب با خواست و نیاز مشتریان باشد. در این صورت باید از نیازهای واقعی آنان اطلاع پیدا کنید. برای این کار می توانید مطالبی را در رابطه با محصولات خود در شبکه های اجتماعی منتشر کرده و منتظر نظرات مشتریان باشید. در صورتی که نیازهای واقعی مشتریان را بدانید می توانید محصولاتی مطابق با میل آنها را عرضه کنید. در نتیجه این امر باید شاهد افزایش وفاداری مشتریان باشید.

 

پیدا کردن نیازها برای افزایش وفاداری مشتری

 

  • اجازه صحبت کردن و اظهار نظر به مشتریان

اینکه شما از نظریات مشتریان خود اطلاع پیدا کنید، تنها زمانی میسر می شود که این اجازه را به آنها بدهید. در این صورت باید در تمامی کانالهای ارتباط با مشتری، قسمتی نیز به نظریات و پیشنهادات آنها اختصاص یابد.

 

اجازه اظهار نظر به مشتری برای وفاداری بیشتر

 

برای وب سایت ها باید مشتریان بتوانند در یک قسمت مجزا به راحتی انتقادات و یا پیشنهادات خود را بیان کنند. همچنین زمانی که در کمپین های شبکه های اجتماعی محتوایی را در رابطه با محصولات خود انتشار دادید، باید منتظر نظرات حامیان کمپین نیز باشید.

در واقع بخش نظر سنجی می توان به شما کمک کند. همینطور می توانید از مشتریان درخواست اظهار نظر کرده و آدرس پست الکترونیکی خود را در اختیار آنها قرار دهید تا به طور شخصی با شما ارتباط برقرار کنند.

 

  • استفاده از ایمیل مارکتینگ

زمانی که محتواهای جدید را در وب سایت قرار می دهید، ممکن است مشتریان از بارگذاری محتوا یا محصولات جدید که عرضه کرده اید، بی اطلاع باشند. در این صورت باید آنها را مطلع کنید.

برای این کار روش ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیل بهترین روشی است که به شما توصیه می کنیم. در این روش شما ایمیل و آدرس پست الکترونیکی مشتریان خود را در قسمت آرشیو ثبت کرده و در مواقع نیاز، می توانید آنها را از محصولات جدید آگاه سازید.

 

ایمیل مارکتینگ و افزایش وفاداری مشتری

 

 

  • ارتقا کیفیت محصولات

توقعات و انتظارات مشتریان هر روز نسبت به محصولاتی که استفاده می کنند، بالا می رود. ضمن اینکه یک برند را با سایر رقبا مقایسه کرده و در صورتی که محصولات شما قابل مقایسه با دیگر محصولات نباشد، مشتریان نسبت به برند شما بی اعتماد شده و به سراغ برندهای رقبا می روند.

برای جلوگیری از این دست مشکلات، باید به طور دوره ای کیفیت محصولات خود را افزایش دهید. از سویی نیز تنوع محصولات، می تواند به نیازهای جمع وسیعی از مشتریان پاسخ دهد.

 

ارتقا کیفیت محصول سبب افزایش وفاداری مشتری

 

  • حل مشکلات مشتریان

زمانی که مشتریان مشکلات خاصی در مورد محصولات شما دارند، باید به آنها پاسخ دهید. با سعه صدر به صحبت ها و انتقادات آنها گوش دهید و برای رفع آنها تلاش کنید. اگر مشکلات آنها در کمپین ها یا در سایت گفته شده، می توانید در زیر نظرات آنها پاسخ خود را بنویسید.

 

نوشتن دیدگاه

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی

عضویت در وبسایت


نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد


تمام حقوق این سایت برای پیام نگار : مرجع کسب وکار ایران محفوظ است. و نسخه برداری از آن بدون قرار دادن لینک کاملا غیر اخلاقی و غیر قانونی است.